29 sept. 2023
Pentru a menține un avantaj competitiv în sectorul produselor de panificație, este esențial să rămânem proactivi la cerințele consumatorilor. Descoperiți principalele 3 tendințe în domeniul panificației proiectate pentru 2024 în această analiză a tendințelor Taste Tomorrow. Descoperiți nu numai alegerile alimentare populare, ci și motivele care stau la baza acestor preferințe.
Acestea sunt cele mai puternice 3 tendințe care modelează industria de panificație în 2024:
Plant Forward
Maiaua & Starea de bine
Natural și organic
Aceste tendințe provin din informațiile obținute prin Taste Tomorrow, cel mai amplu program de cercetare a consumatorilor din industria de panificație, patiseri, cofetărie și ciocolaterie. Nu este doar cel mai mare program de acest gen la nivel global, ci și cel mai cuprinzător, obținând informații de la 20.000 de consumatori din 50 de țări. Abordarea noastră unică îmbină perfect sondajele extinse în rândul consumatorilor cu o urmărire online avansată și permanentă, folosind cele mai recente tehnici de inteligență artificială semantică, dezvăluind nevoile și motivațiile de bază ale consumatorilor care susțin aceste tendințe.
Cercetarea Taste Tomorrow se bazează pe 3 piloni:
AI & Știința Datelor - analiza permanentă a conversațiilor, căutărilor și mențiunilor din social media în 9 limbi, pentru a descoperi semnalele ce indică tendințele nou apărute și traiectoria lor de creștere.
Sondaj la nivel mondial asupra consumatorilor - inteligență culturală umană indispensabilă pentru a descifra ce nevoi, motivații și discursuri ale consumatorilor stau la baza fiecărei tendințe
Un cadru al tendințelor - experții noștri în materie de consumatori folosesc o optică coerentă la nivel global pentru a da sens întregului ecosistem de tendințe
Aflați mai multe despre metodele de prognoză a tendințelor Taste Tomorrow.
De la produse de post/vegane la produse unice pe bază de plante
Schimbarea accelerată și constantă a preferințelor consumatorilor de la alimentele de origine animală la cele de origine vegetală remodelează industria de panificație. În timp ce multe pâini sunt deja complet vegane, unele produse de panificație se bazează foarte mult pe ouă, unt și produse lactate. Conform cercetării noastre, 56% dintre consumatorii din întreaga lume sunt interesați de opțiuni pe bază de plante pentru produsele de panificație (dulci). Așadar, apelul pentru inovații în materie de produse de panificație pe bază de plante este masiv, în special în Orientul Mijlociu și Africa (74%), America de Sud (70%) și în multe țări din regiunea Asia-Pacific (68%).
Companii precum Soy Concha Bakery au profitat deja de această oportunitate. Aceștia au dezvoltat versiuni pe bază de plante pentru pan dulce, chiflele dulci tradiționale mexicane. Dar, pe măsură ce tendința alimentelor pe bază de plante evoluează și se maturizează, vedem cum consumatorii doresc acum mai mult decât versiuni vegane ale produselor clasice.
52% dintre consumatori cred deja că alternativele pe bază de plante au un gust la fel de bun ca și produsele alimentare pe bază animală, așa că acum pionierii și inițiatorii de tendințe caută rețete distincte pe bază de plante care să conecteze proprietățile unice ale plantelor. Asistăm la o schimbare de la bază vegetală la unicitate vegetală. Preparatele vegane încorporează acum ingrediente pe bază de plante pentru propriile lor caracteristici senzoriale sau gustative, nu ca o substituire sau imitație.
Stomac fericit, viață fericită
Nu este cel mai sexy subiect de discutat, dar consumatorilor nu le pasă deloc. Sănătatea intestinală este un subiect în trend, iar oamenii sunt obsedați de a avea o digestie corectă și un intestin sănătos. Aceasta este o veste excelentă pentru industria de panificație, deoarece 85% dintre consumatori spun acum că fibrele au un efect pozitiv asupra digestiei, iar pâinea integrală este una dintre cele mai populare și cunoscute surse de fibre.
Ca urmare a acestei conștientiizări din ce în ce mai mare a sănătății sistemului digestiv, la nivel mondial, consumatorii devin mai bine informați cu privire la funcționarea exactă a intestinului și la ingredientele pentru care ar trebui să opteze. De asemenea, 7 din 10 consumatori sunt acum de acord că bioticele (probiotice, prebiotice și postbiotice) sunt ingrediente de încredere pentru îmbunătățirea digestiei. La nivel global, aceasta reprezintă o creștere de 7% față de 2021, cea mai mare schimbare venind din Europa (54% în 2021 față de 65% acum).
De asemenea, consumatorii au încredere că îmbunătățirea sănătății intestinale are un efect pozitiv asupra bunăstării mintale, o convingere susținută de un procent uriaș de 79% dintre consumatori. Acest lucru se traduce prin căutarea de alimente multifuncționale prietenoase cu intestinele. Gândiți-vă la gustări prietenoase cu digestia care vă îmbunătățesc, de asemenea, starea de spirit, cum ar fi prăjiturile de la Toto Foods. Prăjitura lor aniversară cu chipsuri de ciocolată albă vegană și fulgi colorați este promovată ca fiind "o petrecere în gură (și în tot corpul)", deoarece îmbunătățește sănătatea intestinului, dar ajută și la stabilizarea stării de spirit și îmbunătățește performanța și concentrarea.
Acest interes sporit pentru sănătatea intestinală merge mână în mână cu entuziasmul pentru maia. Nu mai este vorba doar de aspectul artizanal frumos care îi atrage pe consumatori către produsele de panificație cu maia. Pâinea fermentată cu maia se remarcă prin capacitatea superioară de digerare, rezultat al procesului de fermentare prelungit. Această fermentare lentă deblochează o serie de avantaje: eliberarea sporită de vitamine, minerale și aminoacizi, contribuind la un conținut nutrițional sporit.
62% dintre consumatori percep în acest moment produsele din maia ca fiind sănătoase, o creștere uluitoare în comparație cu anul 2021, când doar 52% dintre oameni aveau această convingere.
Marea atracție a alimentației "curate"
Pentru ce beneficii ale produselor de panificație sunt consumatorii dispuși să plătească în plus în acest moment? Prospețimea este numărul 1 incontestabil, dar al doilea ar putea să vă surprindă: naturalețea și o listă de ingrediente "curate". Etichetele produselor curate și ușor de înțeles sunt, în mod evident, la mare căutare. Nu doar că sunt preferate de consumatori produsele de panificație care sunt minim procesate și fără aditivi artificiali, dar 28% dintre consumatori sunt dispuși să plătească mai mult pentru acestea.
De fapt, 71% dintre consumatorii la nivel global ar cumpăra mai mult de la brutăriile în care totul este copt cu ingrediente naturale. În 2021, acest lucru era valabil doar pentru 66% dintre consumatorii din întreaga lume. În special consumatorii nord-americani și-au schimbat puternic atitudinea față de aceste brutării complet naturale, cu o creștere de la 54% la 66%.
Pâinea făcută cu ingrediente naturale este percepută ca fiind mai sănătoasă. Așadar, oamenii studiază acum cu atenție produsele pe care le cumpără, sperând să mănânce cât mai curat posibil. 3 din 4 persoane participante la sondajul nostru s-au uitat recent la informațiile de pe ambalajul produselor de panificație. Acolo, ochii lor s-au îndreptat instantaneu spre lista de ingrediente.
Așadar, dacă profitați de această tendință, asigurați-vă că transmiteți foarte clar acest lucru pe ambalajul produsului dumneavoastră. Pe lângă utilizarea unor etichete precum "fără OMG (organisme modificate genetic)", "fără aditivi artificiali" și "fără îndulcitori artificiali", puteți, de asemenea, să comunicați în mod clar lista de ingrediente pe partea din față a produsului dumneavoastră, dacă îndrăzniți. O mișcare care este deja populară în rândul companiilor producătoare de batoane energizante, cum ar fi RXBAR, care au umplut întreaga față a batonului lor proteic cu nimic altceva decât lista de ingrediente, pe care o încheie cu un foarte ironic "No B.S."
Pe tot parcursul anului, pe Taste Tomorrow.com, vă prezentăm tendințele viitoare în materie de panificație, trendurile de patiserie online și cele mai recente informații despre consumatori. Înscrieți-vă la buletinul nostru informativ și asigurați-vă că nu pierdeți niciodată oportunitatea de a fi în fața curbei și de a vă duce afacerea la următorul nivel.