Cele mai puternice 3 tendințe în domeniul ciocolateriei pentru 2024

29 sept. 2023

Taste Tomorrow
Blog
Tendințe de consum
Opinii ale consumatorilor
Plant forward
Sustenabilitate

La ce inovații în materie de ciocolată ar trebui să lucrați? În această prognoză 2024 pentru industria ciocolatei, evidențiem tendințele în materie de ciocolată care sunt cele mai populare sau care apar rapid în rândul consumatorilor din întreaga lume. Cercetarea Taste Tomorrow oferă informații despre dorințele consumatorilor și motivațiile acestora pe care le puteți folosi pentru a rămâne în fața concurenței. 

Acestea sunt cele mai fierbinți 3 tendințe care modelează industria ciocolatei în 2024:

  • Alimentele motivaționale
  • Agricultură sustenabilă
  • Pe bază de plante
Aceste tendințe își găsesc fundamentul în cercetările extinse efectuate de Taste Tomorrow, cel mai important program de cercetare a consumatorilor din industrie în domeniul panificației, patiseriei, cofetăriei și ciocolateriei. Acesta stabilește un punct de referință la nivel mondial, adunând informații de la 20.000 de consumatori din 50 de țări. Metodologia noastră distinctivă combină sondaje amănunțite în rândul consumatorilor cu o urmărire online avansată și permanentă, folosind cele mai recente tehnici de inteligență artificială semantică, dezvăluind nevoile și motivațiile de bază ale consumatorilor care determină aceste tendințe.

Cercetarea se bazează pe 3 piloni: 

  1. AI & Știința Datelor - analiza permanentă a conversațiilor, căutărilor și mențiunilor din social media în 9 limbi, pentru a descoperi semnalele ce indică tendințele nou apărute și traiectoria lor de creștere.

  2. Sondaj la nivel mondial asupra consumatorilor - inteligență culturală umană indispensabilă pentru a descifra ce nevoi, motivații și discursuri ale consumatorilor stau la baza fiecărei tendințe 

  3. Un cadru al tendințelor - experții noștri în materie de consumatori folosesc o optică coerentă la nivel global pentru Aflați mai multe despre metodele de prognoză a tendințelor Taste Tomorrow.

Aflați mai multe despre metodele de prognoză a tendințelor Taste Tomorrow.

 

Pregătiți-vă pentru 2024 cu aceste 3 tendințe care modelează industria ciocolatei:

1. Alimentele motivaționale

Gustări pentru a scăpa de stres

O mulțime de consumatori consideră că ciocolata este o parte esențială a unei diete sănătoase. Mai ales acum, când o stare de spirit pozitivă este văzută ca o parte a unei bune sănătăți, alimentele care te fac fericit devin Sfântul Graal. Ingredientele care contribuie la starea generală de bine prin ridicarea spiritelor - precum ciocolata - sunt foarte căutate: 65% dintre consumatorii din întreaga lume caută alimente care să contribuie la sănătatea mintală. Dar interesul crește cu adevărat în Orientul Mijlociu și Africa (82%) și în America de Sud (81%).

Gestionarea anxietății și reducerea stresului sunt deosebit de importante. Unele cercetări sugerează că flavonolii - compuși vegetali cu proprietăți antioxidante - care se găsesc în ciocolata neagră ar putea avea efecte benefice asupra funcției cerebrale, astfel încât să fie mai ușor de gestionat situațiile stresante. Alte studii au arătat că un consum de produse bogate în cacao ar putea să vă îmbunătățească starea de spirit pe termen scurt. Dar, în afară de toate dovezile științifice, fiecare iubitor de ciocolată, desigur, știe de mult timp cât de reconfortant poate fi să se bucure de acel gust delicios care încălzește inima.

Consumatorii care doresc să beneficieze de o mai bună concentrare, de mai multă energie sau de o îmbunătățire a stării de spirit optează din ce în ce mai mult pentru ciocolata pe bază de compuși botanici. Botanicele sunt flori, frunze, rădăcini, semințe sau tulpini de plante care sunt apreciate pentru proprietățile lor medicinale, aromatice sau culinare. Gândiți-vă la rozmarin, scorțișoară, hibiscus, eucalipt sau cardamom. Aceste ierburi și mirodenii sporesc adesea beneficiile pentru sănătate oferite de cacao. 

68% dintre consumatorii din întreaga lume cred că plantele botanice contribuie la sănătatea ciocolatei, o creștere masivă de 15% față de 2021. Și mai multe persoane sunt convinse de gustul pe care botanicele îl adaugă produselor de ciocolată, și anume 73%. Acest lucru face ca botanicele să fie pe locul doi, la mică distanță de nuci și fructe, ca ingredient care poate face ca ciocolata să pară atât gustoasă, cât și sănătoasă. 

Marca de ciocolată Wizards Magic oferă un baton de ciocolată infuzat cu mușețel și lavandă, pe care îl numește "Sweet Dreams". Ciocolata este infuzată cu aceste plante, Bluenesse și vitamina E pentru a-i ajuta pe consumatori să se relaxeze și pentru a le oferi un somn bun. Aceștia se folosesc în mod inteligent de beneficiile percepute pentru sănătate ale plantelor, făcând publicitate ciocolatei pentru un moment specific și un obiectiv de sănătate.

 

2. Agricultură sustenabilă

Corectitudinea față de fermieri este mai bună pentru noi toți

Fair Trade Original, Rainforest Alliance, ciocolată fără sclavi, neutră din punct de vedere climatic, multe ambalaje de ciocolată sunt presărate cu certificări și etichete care oferă consumatorilor garanții privind modul în care a fost produsă cacaua. Pe bună dreptate, pentru că sondajul nostru arată că 68% dintre consumatori la nivel global sunt interesați de produse care provin din metode de agricultură sustenabilă. 

În timp ce agricultura sustenabilă era orientată în principal către fertilitatea solului, biodiversitate și controlul dăunătorilor nepericuloși, acum vedem cum consumatorii se concentrează asupra lanțurilor de aprovizionare, a aprovizionării și a eticii. Un mare interes se îndreaptă către impactul social al cultivării arborilor de cacao, 65% dintre oameni căutând acum alimente despre care știu cu siguranță că agricultorii primesc un preț corect și/sau un venit decent. În 2021, procentul era de 60%. 

O modalitate excelentă de a profita de tendința de agricultură sustenabilă este folosirea ciocolatei precum Belcolade Cacao-Trace. Ciocolata Cacao-Trace sprijină dezvoltarea socială și economică a cultivatorilor de cacao și a comunităților lor. Există o distribuție echilibrată a profitului în cadrul lanțului valoric, fermierii primind un bonus unic de ciocolată, o primă de calitate, pe lângă prețul corect de plată pentru boabele lor. Această abordare are ca rezultat nu numai o viață mai bună pentru fermieri și comunitățile lor, ci și o ciocolată cu un gust superior pentru consumatori.

3. Pe bază de plante

La fel de gustoase și fără vinovăție

Mișcarea "plant-based" cucerește lumea ciocolatei. Nu mai sunt doar micii producători inediți care se ocupă de produse de ciocolată prietenoase cu animalele și planeta, chiar și multinaționala Nestlé a lansat un KitKat vegan. Multinaționala alimentară a modificat rețeta iconicei tablete de ciocolată astfel încât amprenta ecologică să fie cu 18% mai mică decât cea a tabletei obișnuite. Ciocolata provine din surse durabile, iar laptele a fost înlocuit cu o alternativă pe bază de orez pentru a rămâne aproape de textura și gustul originalului. 

KitKat vegan este în concordanță cu apetitul tot mai mare al consumatorilor pentru alimente pe bază de plante. 56% dintre consumatorii din întreaga lume cumpără alimente pe bază de plante cel puțin o dată pe lună, o creștere abruptă de la 36% în 2018. Mulți văd în bunătățile pe bază de plante un moment de răsfăț plăcut și lipsit de vinovăție. Consumatorii sunt din ce în ce mai conștienți de impactul sistemului alimentar asupra climei și iau acest lucru în considerare în deciziile lor de cumpărare, ceea ce face ca ciocolata vegană să fie o alegere logică.

Consumatori care au cumpărat produse pe bază de plante luna trecută

Optarea pentru alimente vegane le dă consumatorilor un sentiment de mândrie, deoarece semnalează sănătatea și conștiința lor socială. Dar obiecțiile conform cărora alimentele vegane sunt mai puțin gustoase sunt, de asemenea, în scădere, deoarece 52% sunt de acord că alternativele pe bază de plante au un gust la fel de bun ca și produsele alimentare de origine animală. În industria ciocolatei, cel mai mare obstacol în calea realizării creațiilor pe bază de plante a fost dezvoltarea ciocolatei fără lapte și a cuverturei albe fără lapte, cu aceeași manevrabilitate excelentă și versatilitate de utilizare ca și echivalentul său din lapte. Dar, datorită soluțiilor și tehnologiilor actuale, există acum soluții de ciocolată pe bază de plante pentru profesioniști care permit realizarea de creații vegane fără a face compromisuri în ceea ce privește gustul și textura, deschizând astfel calea pentru multe lansări de noi produse de ciocolată vegană.

Nu mai ratați niciodată o nouă tendință în materie de ciocolată

Pe tot parcursul anului, pe Taste Tomorrow.com, vă prezentăm tendințele viitoare în materie de ciocolată, trendurile online și cele mai recente informații despre consumatori. Înscrieți-vă la buletinul nostru informativ și asigurați-vă că nu veți rata niciodată oportunitatea de a fi în fruntea curbei și de a vă duce afacerea la nivelul următor.