Dezvăluirea celor mai mari tendințe și dorințe de consum în ceea ce privește alimentația sustenabilă pentru 2024

26 ian. 2024

Blog
Taste Tomorrow
Opinii ale consumatorilor
Nutriție
Angajamente
Cercetare și dezvoltare

În 2024, creșterea cererii de produse alimentare ecologice și responsabile din punct de vedere social este la un nivel record. Conform ultimului nostru studiu Taste Tomorrow, un procent notabil de 64% dintre consumatorii din întreaga lume caută în mod activ produse obținute în mod sustenabil. 

În contextul practicilor sustenabile, companiile ar trebui să acorde prioritate unor factori precum sănătatea solului, stabilirea unor prețuri echitabile, bunăstarea animalelor, reducerea poluării și ambalaje fără deșeuri. Pentru a înțelege mai bine prioritățile consumatorilor la nivel global, am realizat sondaje pentru a dezvălui principalele preocupări și preferințe. Explorați tendințele și aspirațiile dominante ale consumatorilor care vor modela domeniul alimentației sustenabile în 2024. Rămâneți în fața curbei cu informații despre cele mai recente alegeri alimentare sustenabile.

În prezent, doar 15% dintre consumatori declară că nu caută produse de panificație, prăjituri, patiserie și ciocolată sustenabile. Asta înseamnă că 85% dintre oameni sunt interesați de produse care acordă atenție sustenabilității într-o formă sau alta. Așadar, asigurați-vă că faceți din sustenabilitate o prioritate!

Primele 10 priorități ale consumatorilor din toate colțurile lumii cu privire la sustenabilitate:

Primele 10 priorități ale consumatorilor din toate colțurile lumii cu privire la sustenabilitate

  1. Ambalaje sustenabile - 31%.
  2. Prețuri echitabile și un venit decent pentru producători și fermieri - 28%.
  3. Reducerea la minimum a deșeurilor și a poluării - 28%. 
  4. Aprovizionare responsabilă de ingrediente - 26%. 
  5. Respectarea bunăstării animalelor - 21%. 
  6. Grija față de drepturile omului, asigurând că nu există muncă infantilă sau muncă forțată - 18% 
  7. Asigurarea unor condiții de muncă sigure și echitabile - 17% 
  8. Maximizarea conservării apei - 14%.
  9. Utilizarea metodelor agricole regenerative - 13% 
  10. Utilizarea la maximum a surselor de energie alternativă - 12%

Diferențele dintre regiuni sunt mici. Primele 3 preocupări la nivel mondial sunt, de asemenea, prioritare pentru consumatorii din Europa, Orientul Mijlociu și Africa și America de Sud. În regiunea Asia-Pacific și în America de Nord, aprovizionarea responsabilă face o apariție în top 3.

Acestea sunt cele 3 care sunt cele mai importante pentru a vă forma poziționarea atunci când oferiți produse ca o opțiune conștientă și etică:

1. Ambalaje sustenabile

Cel mai important aspect pentru consumatori nu este nici măcar produsul în sine, ci ambalajul în care este livrat. Conform sondajului nostru, 73% dintre consumatori consideră că toate produsele alimentare ar trebui să fie vândute în ambalaje sustenabile. Cum vă asigurați că soluțiile voastre de ambalare se aliniază cu preferințele consumatorilor? Oamenii caută ambalaje elegante și estetice, de preferință reutilizabile. 63% dintre consumatori, la nivel global, încearcă în mod activ să limiteze cantitatea de ambalaje de unică folosință atunci când cumpără produse alimentare. Încercați să optați pentru mai puține ambalaje, pentru ambalaje din materiale reciclate sau chiar pentru niciun fel de ambalaj. 6 din 10 consumatori caută în mod activ produse alimentare cu niciun ambalaj sau cu ambalaje sustenabile. Consumatorii din America Latină au un scor mai mare la acest aspect, comparativ cu media globală.

Din fericire, există tone de noi inovații în materie de ambalaje din care puteți alege astăzi. Există bioplastice din sâmburi de avocado, ambalaje cultivate din ciuperci și opțiuni de înaltă tehnologie, cum ar fi pungile de pâine care luptă împotriva mucegaiului și soluțiile de ambalare care vă spun când alimentele sunt în stare bună. Dar, atenție, chiar dacă plasticul ar putea avea o reputație proastă în rândul consumatorilor, eliminarea și înlocuirea plasticului nu ar trebui să fie singurul vostru obiectiv, potrivit lui Tim van Caelenberg, liderul de ambalaje de la Puratos.

2. Prețuri echitabile și un venit decent pentru producători și fermieri

Pentru consumatorii din Europa și din America de Nord, prețurile corecte și un venit corect reprezintă prioritatea numărul unu în ceea ce privesc alimentele sustenabile. Aceștia consideră că produsele care sunt juste pentru fermieri sunt mai eficiente pentru noi toți. Nu e de mirare că multe ambalaje de ciocolată din zilele noastre sunt marcate cu certificări și etichete. Fair Trade Original, Rainforest Alliance, ciocolată fără sclavi, toate acestea oferă consumatorilor garanții cu privire la modul în care a fost produsă cacaua. 

Accentul consumatorilor de produse sustenabile se îndreaptă spre lanțurile de aprovizionare, sursa de proveniență și etică. 65% dintre oameni caută acum alimente în cazul în care știu cu siguranță că fermierii primesc un preț corect și/sau un venit decent. În 2021, procentul era de 60%. Greyston Bakery ia foarte în serios plata echitabilă. Această brutărie comercială certificată B-corp produce fursecuri și negrese (de asemenea, cele care sunt folosite în înghețata Ben & Jerry's). Pe ambalajul produselor alimentare scrie "Eat Brownies. Schimbați vieți.". Nu doar că optează pentru ingrediente din comerțul echitabil ori de câte ori pot, dar operează cât mai incluziv posibil în brutăriile lor, unde lucrează cu o politică specială de angajare deschisă.

Transparența contează În 2024, așa că asigurați-vă că oferiți consumatorilor mai mult decât o simplă privire în călătoria alimentelor lor de la fermă la farfurie. Arătați de unde vă procurați ingredientele, oferiți fermierilor și producătorilor un preț corect și asigurați-vă că le comunicați totul în mod clar clienților voștri.

3. Reducerea la minimum a deșeurilor și a poluării

Nu irosiți, nu vreți. Lupta împotriva risipei alimentare este în prim-planul alegerilor alimentare sustenabile în 2024. Consumatorii caută în mod activ mărci care adoptă practici de economie circulară, de la ingrediente reciclate la ambalaje compostabile. Sondajul nostru la nivel mondial indică faptul că 65% dintre consumatori au un interes pentru produsele alimentare care pretind că nu generează deșeuri. Alți 53% au un interes pentru produsele alimentare din ingrediente reciclate sau refolosite, o creștere de +10% față de 2021.

Există inițiative inspirate care minimizează deșeurile din fiecare etapă a lanțului de producție alimentară. Boabele de bere uzate sunt folosite pentru a crea făină pentru pâine, părțile rămase din fructele de cacao din industria ciocolatei sunt reciclate în gustări și băuturi. Produsele alimentare nevândute de la brutării, patiserii și supermarketuri pot fi salvate de la coșul de gunoi de platforme precum Too Good To Go. Iar dacă mai rămâne pâine sau viennoiserie, aceasta poate fi folosită ca bază pentru produse noi, cum ar fi chipsurile sau granola. 

Reducerea la minimum a poluării este o provocare mai dificilă pentru brutari, patiseri și ciocolatieri, deși nu este imposibilă. Brutăria olandeză van Vessem este complet neutră din punct de vedere al emisiilor de CO2 și a fost prima brutărie din lume care a calculat așa-numitul „preț real” al pâinii sale. Prețul adevărat (sau contabilitatea costurilor reale) este un instrument de calcul al costurilor ascunse ale produselor, cum ar fi consumul de apă, consumul de energie, emisiile de CO2, degradarea solului și impactul agenților de creștere și al pesticidelor asupra naturii, animalelor și sănătății noastre. În prezent, aceste așa-numite costuri ascunse nu sunt plătite de către cei care poluează, ci de către oameni, animale și mediu. Însă, cu Hollandsch Brood, Bakery van Vessem a reușit să dezvolte un produs care are o amprentă mult mai mică decât pâinea convențională. Au ales cereale de la fermieri care folosesc mai puține pesticide și agenți de creștere, cultivate local, bineînțeles pentru a reduce transportul. Pentru a îmbunătăți și mai mult impactul asupra mediului, se renunță la produsele de îmbunătățire a pâinii. Astfel de alegeri fac ca pâinea să fie mult mai puțin poluantă.

Nu mai rata niciodată informații noi despre consumatori

Pe tot parcursul anului, pe Taste Tomorrow.com vă prezentăm cele mai recente informații despre consumatori, tendințele viitoare în materie de panificație, patiserie, cofetărie și ciocolată, precum și cele mai importante știri online. Înscrie-te la buletinul nostru informativ și asigură-te că nu vei pierde niciodată oportunitatea de a fi în fața curbei și de a-ți duce afacerea la următorul nivel.