5 mai 2023
În calitate de producător sau comerciant al produselor alimentare, probabil că v-ar plăcea să aflați ce este în mintea clienților voștri. Deși nu putem face acest lucru, încă, la Taste Tomorrow, dispunem de ceva uimitor: o tehnologie sofisticată de inteligență artificială care poate analiza și prezice dorințele și nevoile oamenilor pe baza comportamentului lor din mediul online.
Ne-am folosit de această tehnologie pentru a analiza schimbările majore ale tendințelor, care au loc în industriile de panificație, patiserie și ciocolaterie. Care dintre acestea sunt în creștere și care sunt în declin? Inteligența noastră semantică AI nu numai că arată, spre exemplu, dacă gogoșile vegane sunt "in" sau "out", dar oferă o înțelegere a motivațiilor și experiențelor consumatorilor prin examinarea atentă a limbajului folosit de către aceștia.
Vreți să știți cum definim aceste tendințe pe baza datelor noastre despre consumatori? Urmăriți clipul de mai sus!
Sunteți interesat să vă îmbogățiți oferta de produse sau să câștigați inimile unor noi clienți? Atunci urmăriți această privire de ansamblu asupra celor mai importante tendințe de consum din industriile noastre.
Iată care sunt cele 5 tendințe ale momentului: produse care fie câștigă, fie pierd teren în rândul consumatorilor:
Un număr tot mai mare de consumatori din întreaga lume experimentează diete fără gluten, cu conținut scăzut de carbohidrați și/sau fără grâu. Aceștia le percep ca fiind mai sănătoase și încurajează pierderea în greutate. Ca urmare, a existat o creștere abruptă a dezbaterilor pe internet despre cele mai bune alternative la făină și cereale. Creșterea a fost deosebit de rapidă în regiunile vorbitoare de limbă rusă, chineză, portugheză și spaniolă. Preconizăm că interesul pentru cerealele alternative va crește cu 10 până la 42% în următorul an.
Pentru persoanele cu boală celiacă sau cu intoleranță severă la gluten, evitarea făinii de grâu este o necesitate absolută. Dar o mulțime de consumatori optează pentru făina spelta sau de migdale, pur și simplu datorită aspectelor nutriționale și de sănătate oferite de acestea. Făina și alternativele de cereale sunt treptat apreciate pentru beneficiile lor, de la ajutor la pierderea în greutate și digestie până la proprietăți antiinflamatorii și glicemice.
În rândul consumatorilor vorbitori de limbă rusă, făina de orez este un produs fără gluten în trend, folosit pentru a recrea acasă felia Kinder Milk Slice. Consumatorii vorbitori de chineză care doresc să mănânce fără gluten optează pentru făină de tapioca și kuzu. Făina de nucă de cocos este un alt favorit, datorită calităților sale cu conținut scăzut de carbohidrați și bogate în fibre și a gustului inconfundabil de nucă de cocos.
În supermarketuri, brutării și patiserii, produsele fabricate fără făină de grâu sunt încă relativ rare. Așa că există mult loc pentru noi inovații. Dacă lucrați la noi produse cu făinuri alternative, cum ar fi făina spelta, de ovăz sau de migdale, asigurați-vă că evidențiați nu doar aspectele fără gluten ale acestor produse, ci și beneficiile lor pentru sănătate și nutriție.
Mâncarea poartă amintiri. O plăcintă vă poate duce cu gândul la zilele de naștere din copilărie, iar o gură de tocăniță poate declanșa amintiri despre regiunea în care ați crescut. Aceasta este o parte din ceea ce face ca alimentele clasice să fie atât de extrem de reconfortante. Consumatorii din întreaga lume tânjesc după aceste produse nostalgice, iar conversațiile despre acestea sunt în creștere cu 22,3%. Dacă ne uităm doar la volum, aceasta este tendința numărul unu în industriile noastre în acest moment și crește rapid în toate limbile, cu excepția japonezei, unde mențiunile despre alimentele tradiționale au scăzut cu 17,9%.
Deoarece această tendință este atât de strâns legată de culturile locale și de tradițiile și aromele din trecut, alimentele specifice care sunt în trend variază foarte mult la nivel mondial. În regiunile vorbitoare de limbă rusă, unde aceasta este tendința numărul unu, cu o creștere de 39 %, consumatorii tânjesc după o clătită de tip crêpe. În țările vorbitoare de limbă spaniolă (creștere de 17,1%), vorbim de clasicul taco. Pentru acești consumatori, acest fel de mâncare are o încărcătură emoțională puternică, deoarece este un simbol al identității locale.
Consumatorii vorbitori de limbă chineză încearcă diferite mâncăruri de stradă în încercarea de a găsi gusturi care să le stârnească amintiri. Acolo, mâncărurile cu susan negru și mâncărurile în stil cantonez impulsionează creșterea tendinței cu 15,2%. Consumatorii nu sunt impresionați de mâncărurile cu decoruri demodate: ei preferă un gust care atinge exact punctul nostalgic potrivit și care folosește ingrediente de înaltă calitate.
În Italia, consumatorii caută gusturile rețetelor tradiționale, cum ar fi prăjitura cu mere a bunicii. O mare parte din creșterea de 12,8% a conversațiilor despre astfel de preparate clasice se datorează faptului că oamenii împărtășesc rețete și sfaturi moștenite de la bunicii lor.
Vrei să afli mai multe despre cum să folosești această tendință în avantajul tău? Consultați aceste sfaturi și informații.
Mierea, siropul de arțar, siropul de agave și, mai recent, eritritolul: deși consumatorii sunt conștienți de efectele negative ale consumului de zahăr în exces, dragostea lor pentru tot ce este dulce este pur și simplu prea mare, deși unii optează în schimb pentru îndulcitori naturali sau artificiali. Observăm o creștere cu 18,1% a numărului de conversații online despre alternativele și reducerea zahărului.
Consumatorii vorbitori de limba rusă (26,4%), germană (25,5%), portugheză (15,8%), chineză (15,0%) și italiană (14,2%) caută bunătăți care conțin puțin sau deloc zahăr. Doar în limba japoneză observăm un declin accentuat: acolo, interesul pentru reducerea zahărului s-a înjumătățit față de anul trecut.
Analiza noastră de inteligență artificială semantică arată că, atunci când aleg alternative la zahăr, consumatorii sunt conduși de dorința de a-și asuma responsabilitatea pentru sănătatea lor. Văzând o etichetă "fără zahăr" destigmatizează alimentele care, altfel, sunt văzute ca fiind un răsfăț vinovat, cum ar fi ciocolata. Atunci când un deliciu conține zaharuri alternative sau naturale, consumatorii se simt mai puțin vinovați (și, prin urmare, mai bucuroși) atunci când îl consumă.
Nu există nicio bază științifică pentru înlocuirea zahărului cu mierea. Așadar, aveți grijă să faceți declarații de sănătate pentru produsele cu conținut redus de zahăr, nu pentru cele care folosesc zahăr natural. Având în vedere că tendința este orientată spre înlocuitori de zahăr pe bază naturală, tocmai acest aspect ar trebui să fie în centrul comunicării: reducerea aportului caloric și tranziția către o dietă naturală.
Aproximativ o treime din întregul impact produs asupra climei provine din producerea și consumul de alimente, așa că nu este de mirare de ce consumatorii sunt dornici să renunțe la risipa alimentelor. Creșterea cu 17,8% a numărului de conversații de pe internet, despre reciclarea alimentelor, provine într-o bună măsură de la persoanele care doresc să se simtă bine și să contribuie la conservarea mediului înconjurător.
Dar, mai există și un alt beneficiu pentru consumatorii care abordează problema risipei alimentare: economisesc bani. Acum, când alimentele de zi cu zi sunt tot mai scumpe din cauza inflației, utilizarea resturilor alimentare devine atractivă și din punct de vedere financiar.
Multe dintre discuțiile din mediul online despre reciclare se referă la experimentarea de noi rețete folosind legumele și pâinea rămase. Această tendință atinge cote maxime pe piețele din Germania (41,7%), Spania (20,7%) și Anglia (20,1%), deoarece consumatorii sunt reticenți în a arunca alimente pentru care au plătit bani grei.
Reciclarea alimentelor este o modalitate excelentă pentru întreprinderi de a-și arăta angajamentul față de protecția mediului. Mai ales pentru brutării, deoarece pâinea este cel mai discutat produs alimentar atunci când vine vorba de reciclare. Vedem deja primele inițiative care apar, cum ar fi brutăriile și bucătarii celebri care folosesc pâine aprope de termenul de expirare, pentru a pregăti chipsuri de pâine sau rulouri de pizza, și care sunt publicate în mass-media și în presa de specialitate. Trei brutării din Olanda au atras atenția presei atunci când au dezvoltat o pâine din care 20 până la 30 de procente este făcută din pâini vechi, nevândute. Acestea sunt uscate și măcinate fin, creând o maia pe care brutarii îl pot folosi pentru aluaturi noi.
Pentru producătorii industriali, valorificarea produselor rămase sau ușor defecte rămâne o provocare. Reglementările stricte privind alimentele și volumele uriașe implicate fac dificilă reciclarea pâinii și a produselor de patiserie în produse de panificație noi, deși unele sunt folosite în fabricarea berii. O altă opțiune pentru a funcționa în mod mai durabil este utilizarea de cereale reciclate, cum ar fi SuperGrain+, dezvoltat de ReGrained în parteneriat cu Puratos.
Taste Tomorrow monitorizează nouă limbi diferite și urmărește trendurile în 50 de țări, deoarece unele tendințe din domeniu se manifestă simultan în întreaga lume, dar cel mai adesea există diferențe uriașe între piețe. Tendința produselor proaspete la cerere este o dovadă în acest sens. La nivel global, volumul de convorbiri în jurul rulourilor la cuptor, al prăjiturilor congelate și al altor produse de larg consum arată o mică scădere de 4,1%.
În rândul consumatorilor vorbitori de limbă japoneză și chineză, scăderea este de 47,9% și, respectiv, 31,6%, dar în zonele unde se vorbește limbă spaniolă, discuțiile sunt în creștere cu 26,6%. Analiza noastră de inteligență artificială semantică arată că, în Japonia și China, categoria de produse proaspete la cerere a luat cu adevărat avânt în timpul pandemiei de Covid, astfel încât scăderea poate fi privită ca o stabilizare și o revenire la normal. Consumatorii japonezi sunt în continuare interesați de pâinea și produsele de patiserie congelate, în special cele care nu conțin zahăr sau gluten. Cu toate acestea, în China, există, de asemenea, unele preocupări legate de sănătate care îi rețin pe consumatori, deoarece lipsesc standardele și reglementările din industrie pentru mâncărurile gata preparate. Dar, în ciuda acestor îngrijorări, ușurința unei mese rapide și proaspete exercită în continuare o atracție majoră asupra consumatorilor.
În regiunile vorbitoare de limbă spaniolă, produsele proaspete la cerere satisfac dorința pentru preparate rapide, simple și practice. A avea o gustare sau o masă care să aștepte în frigider sau în congelator le oferă consumatorilor liniște sufletească. Aceștia au întotdeauna ceva de mâncare, fără a investi prea mult timp sau efort. S-a înregistrat un interes crescut pentru deserturi și produse de răsfăț, brioșele, pizza, hamburgerii și prăjiturile fiind cele mai discutate articole.
Atunci când se lansează pe piață noi produse congelate sau produse de coacere, este important să nu ne concentrăm doar pe cât de rapide, ușoare sau care economisesc timp sunt. Consumatorii trebuie să fie cuceriți și cu argumente emoționale, așa că nu uitați să vorbiți despre gustul lor, aspectele de răsfăț sau beneficiile pentru sănătate.
Vrei să abordezi aceste trenduri chiar acum? Încearcă una dintre rețetele de mai jos:
Instrumentul nostru de analiză AI monitorizează milioane de postări în social media, cereri de căutare și articole din presa online legate de alimente. Am realizat un top 5 al tendințelor cel mai des menționate în regiuni din întreaga lume. Aflați care sunt tendințele pe piața voastră țintă.
Pentru o prezentare mai detaliată a tendințelor și pentru sfaturi despre cum să le folosiți în avantajul vostru, luați legătura cu reprezentantul local Puratos.