Cele mai mari 5 tendințe în alimentație pe care fiecare brutar, patiser și ciocolatier ar trebui să le cunoască

Consumatorii tânjesc după produse clasice uimitoare, opțiuni pe bază de plante, stimulente pentru sănătate și după inovații în domeniul maielelor.

2 mai 2023

Blog
Taste Tomorrow
Tendințe de consum
Serviciile noastre
Plant forward
Nutriție
Angajamente

Când a fost ultima dată când ați văzut o vitrină plină de brioșe apetisante în nuanțe pastelate sau de cake pops învăluite în ciocolată? Punem pariu că a trecut ceva vreme. În lumea de astăzi, tendințele alimentare se înlocuiesc cu viteza fulgerului. De aceea, la Puratos, îi ajutăm pe brutari, patiseri și ciocolatieri să țină ritmul cu ajutorul platformei noastre de cercetare, a consumatorilor, Taste Tomorrow. 

 Cele mai recente date ale noastre arată că, dacă vreți să ieșiți în fața mulțimii, ar trebui să profitați de următoarele cinci tendințe cheie pentru 2023 și mai departe:

  • Clasic în continuare

  • Plant Forward

  • Aluaturile cu maia

  • Alimente funcționale

  • Atracție vizuală

Am elaborat această listă cu ajutorul unei cercetări intensive și permanente de inteligență artificială, folosind propria noastră tehnologie de analiză semantică în combinație cu un sondaj global de consum și cu informațiile oferite de experții noștri în tendințe de consum. "Ceea ce este unic la programul nostru de cercetare Taste Tomorrow este faptul că urmărim în permanență spațiul media online", spune expertul în cunoașterea consumatorilor Nanno Palte. 

"Având în vedere că 54% dintre oameni petrec în medie 2,5 ore online în fiecare zi, aceste date oferă o bază solidă pentru prognozarea tendințelor. Urmărim conversațiile și căutările consumatorilor în nouă limbi diferite. Aceste date ne permit să vedem verbele, schimbările cheie de volum și semnalele care apar. Pentru a identifica tendințele, folosim instrumente sociale și de căutare pentru a prelua și a grupa conținutul global, cum ar fi analiza intensivă A.I. a peste 100 de milioane de mențiuni în social media."

Nanno Palte

Această cercetare cantitativă constă în sondajul Bakery Bites. "Intervievăm peste 20.000 de consumatori de pe piețele de panificație, patiserie și ciocolată din cincizeci de țări", explică Palte. "Îi întrebăm pe consumatori despre atitudinile, alegerile și gusturile lor, pentru a obține o perspectivă globală asupra locului în care se află astăzi industria alimentară și încotro se îndreaptă mâine."

Așadar, aprofundați și folosiți informațiile noastre în avantajul vostru! Acestea sunt cele mai importante tendințe ale consumatorilor în acest moment, pe baza datelor noastre imbatabile privind mențiunile și conversațiile online.

 

Produsele clasice continuă (Classics Continued)

Dulciurile cunoscute sunt răsfățul suprem

În Europa, "Classics Continued" a fost tendința alimentară care a stârnit cele mai multe discuții pe rețelele de socializare anul trecut. Aceste rețete tradiționale și autentice au fost, de asemenea, una dintre primele trei tendințe în Orientul Mijlociu, America de Sud și de Nord, Asia și Caraibe. Iar în 2022, am văzut, de asemenea, că UNESCO a adăugat bagheta clasică franceză pe lista patrimoniului cultural intangibil.

Nu poți da greș cu un produs clasic. Oamenilor le place certitudinea de a ști la ce să se aștepte și de a avea nevoile lor perfect satisfăcute, dar fac și un pas mai departe, căutând în mod activ alimente care le evocă amintiri din copilărie sau care le amintesc de întâlnirile tradiționale cu familia. Aceste rețete de modă veche nu se referă doar la gust, ci și la aducerea oamenilor împreună și la crearea unui sentiment de acasă. Gustările și produsele de patiserie din copilărie, la fel ca cele pe care le făcea bunica, au un loc de neînlocuit în inimile consumatorilor și pot aduce un sentiment de fericire pe care niciun alt aliment nu îl poate transmite.

Cum puteți beneficia de această nostalgie? Pe lângă faptul că optați pentru rețete clasice, folosiți-vă ambalajele pentru a evoca amintiri fericite din zilele trecute. Mai multe mărci de produse alimentare revin la stiluri vizuale de modă veche pentru a reda nostalgia în rândul audienței lor; un exemplu proeminent este rebrandingul retro al Burger King. Copywriting-ul este o altă modalitate eficientă de a folosi nostalgia pentru a vinde alimente.

Descoperiți cum puteți profita de această tendință oferind rețete clasice, cum ar fi această prăjitură Merveilleux sau acest Panettone clasic.

A male hand holding a donut on blurred clear background

Plant Forward

Viitorul este al plantelor, fără a compromite gustul

În timp ce efectele schimbărilor climatice devin tot mai evidente, tot mai mulți consumatori doresc să trăiască sănătos și etic. Acest lucru include opțiunea pentru un stil de viață vegetarian, pentru a reduce impactul pe care îl au asupra mediului. Acest lucru le dă veganilor, vegetarienilor și flexitarienilor un sentiment de mândrie și conștiință socială, pe care mărcile de succes specializate în produse vegetale îl exploatează cu inteligență. 

Dar, pe măsură ce această tendință evoluează, consumatorii încep să își dorească mai mult decât o poziție morală superioară. Aceștia cer în continuare calitate și gust, se bucură să descopere noi mărci, gustări și concepte și nu sunt dispuși să facă niciun compromis. Presiunea este mare pentru a crea cele mai bune produse vegane posibile.

Din fericire, oportunitatea de creștere este enormă, oferind mult spațiu de manevră pentru companiile care doresc să dezvolte oferte noi și inovatoare pe bază de plante care să răspundă cererii consumatorilor, rămânând în același timp fidele valorilor lor. Cu excepția Asiei și a Caraibelor, consumatorii din întreaga lume au plasat alimentația bazată pe plante printre cele mai discutate subiecte alimentare din 2022. 

Doriți o bucată din plăcinta vegetală? Cele mai căutate produse vegane sunt replicilele mâncărurilor tradiționale, în special cele legate de sărbători și anotimpuri specifice. Dar consumatorii de produse vegetale au, de asemenea, o aversiune față de alimentele procesate și preferă alternativele și ingredientele mai puțin familiare pentru carne sau produse lactate. Răsfățurile indulgente pe bază de plante sunt și ele în curs de apariție, oferind oportunități în patiserie și în ciocolaterie. 

Premium, indulgent și fără carne: gama produselor Starfruit acompaniază perfect orice desert vegan.

Unrecognizable females having a dessert in cafe

Maiaua

Gustos, cu o abordare sănătoasă

Meșteșugul străvechi al fermentării aluatului cu maia se bucură de un mare avânt. A luat cu asalt internetul în 2020 și și-a menținut relevanța și creșterea. Acest lucru se datorează faptului că aluatul cu maia are multiple beneficii: gustul său este unic și, potrivit unor consumatori, mult superior pâinilor pe bază de drojdie. Dar fermentarea face, de asemenea, ca produsul final să fie mai ușor de digerat, așa că a profitat de atenția sporită a consumatorilor față de sănătatea intestinală.

Distribuirea în mediul online a produselor cu maia, pe care le cumpărați sau le coaceți singuri este, de asemenea, o modalitate de a vă afișa statutul și interesul pentru un gust superior. Maiaua este considerată un aliment premium, ceea ce a dus la extinderea sa dincolo de categoria pâine și în sectorul de patiserie și cofetărie.

În prezent, maiaua este folosită pentru croasante, covrigi, gogoși, cozonaci și tot felul de aplicații noi. Chiar și alimentele obișnuite, cum ar fi pizza și hamburgerii, primesc o transformare datorită utilizării maielei. În Franța, de exemplu, chiflele din maia au fost poziționate drept o pâine sănătoasă pentru hamburgeri. Așadar, dacă vă desfășurați activitatea în America de Nord, Europa, Oceania sau Orientul Mijlociu, unde aluatul cu maia devine foarte popular, încercați să experimentați cu propriile produse noi. În Africa, aluatul cu maia a fost unul dintre primele cinci subiecte cele mai discutate anul trecut, deci piața are un potențial uriaș. 

Așa că, lăsați aluaturile cu maia să dospească în tihnă și adunați în jurul vitrinei clienții dornici să descopere noi produse, cum spre exemplu, este acest cozonac cu maia care combină într-un mod absolut delicios nucile, prunele și ciocolata.

Alimentele funcționale

Mâncarea ne îndreaptă spre sănătate și bunăstare generală

Vechea zicală "un măr în fiecare zi ține doctorul la distanță" nu mai este valabilă pentru consumatorii din ziua de azi. Aceștia abordează sănătatea lor mult mai serios și mai atent. Ei știu exact ce sunt grăsimile omega-3, cum să își mențină nivelul de zahăr din sânge și care sunt cele mai sănătoase ingrediente pe care să le caute într-un baton de proteine. Pe măsură ce oamenii înțeleg din ce în ce mai mult legătura strânsă dintre nutriție și sănătate, alimentele funcționale cu beneficii specifice pentru sănătate fizică și psihologică devin din ce în ce mai populare.

Cele mai importante două beneficii pentru sănătate percepute ale unei diete echilibrate sunt cele care afectează sistemul imunitar și sistemul intestinal. Unele persoane consumă zilnic ghimbir în speranța de a-și spori imunitatea, în timp ce mulți părinți sunt dornici să cumpere produse care le-ar putea proteja copiii de boli. În industriile noastre, ingrediente precum turmericul și citricele sunt ușor de încorporat și sunt percepute ca fiind foarte benefice pentru sistemul imunitar.

Dar sănătatea intestinală oferă mai multe oportunități pentru operatorii din domeniul panificației și patiseriei. Alături de produsele fermentate, cum ar fi kombucha, kefir și kimchi, fibrele sunt un aliment prietenos cu intestinele. Așadar, optați pentru cereale integrale ori de câte ori este posibil și nu uitați să evidențiați avantajele pentru sănătate ale produselor voastre.

Vara trecută, am prezis că 2023 va fi anul alimentelor cu dispoziție. Ciocolata, de exemplu, este asociată cu niveluri mai ridicate de endorfine și cu beneficii pentru sănătatea fizică. În China, este un produs alimentar funcțional în trend și poate fi îmbogățită cu acid gama-aminobutiric (GABA), care are un efect de reducere a anxietății. Dulciurile domină categoria alimentelor pentru starea de spirit, deoarece combină răsfățul și un profil gustativ plăcut cu eliberarea de endorfine.

Aceste alimente funcționale capătă amploare, în special în Asia și în Caraibe. Ele pot oferi și alte beneficii specifice pentru sănătate, cum ar fi îmbunătățirea funcției cerebrale și un efect antiinflamator. Alimentele care sunt bogate în micro-nutrienți oferă, de asemenea, un plus de sănătate. Vă puteți mulțumi clienții prin încorporarea ingredientelor multifuncționale și prin evidențierea explicită a beneficiilor acestora, cum ar fi afinele care ajută la digestie și îmbunătățesc sănătatea mintală.

Încercați tendința alimentelor funcționale și realizați produse pe bază de plante cu semințe de in sau migdale sau coaceți pâine bogată în fibre, care aduce beneficii sănătății intestinale.

Atracția vizuală

Prima mușcătură este luată cu privirea

Mâncarea cu aspect plăcut este percepută ca fiind mai apetisantă. Este important să înțelegeți aspectul emoțional al atracției vizuale. În această eră a rețelelor de socializare, mâncarea plăcută din punct de vedere estetic este omniprezentă. 

Atât consumatorii, cât și mărcile folosesc prăjituri sofisticate, creații îndrăznețe de ciocolată și pâine frumos coaptă ca o modalitate de a-și promova paginile online. Indiferent dacă au creat-o ei înșiși sau nu, trimiterea în online a mâncării aspectuoase vine cu un sentiment de mândrie, oferind astfel un impuls emoțional.

Mâncarea apetisantă ne face fericiți, la fel cum o fac peisajele frumoase sau operele de artă. Așa cum nu ne plictisim niciodată să privim apusurile de soare, tot așa nu vom înceta niciodată să ne bucurăm de prăjituri, ciocolată și produse de patiserie frumoase. O pâine făcută manual sau o prăjitură cu fulgi poate fi o formă de evadare de la realitatea de zi cu zi.

Smiling caucasian female model eating fancy slice cake in outdoor on background of green park, enjoying gentle chocolate dessert and coffee , girl eat sweet cake

Așadar, continuați să vă concentrați asupra esteticii produsului și optați pentru ingrediente care mizează pe acest lucru, cum ar fi aurul comestibil, petale de flori uscate sau un simplu strop de semințe. Dar nu exagerați cu forme, culori și decorațiuni ciudate: cele mai arătoase alimente ating echilibrul potrivit între noutate și familiaritate.

Uimiți-vă clienții prezentând un cozonac Babka Tradițional, un Sendviș cu Înghețată de Vanilie și Stracciatella sau o savuroasă prăjitură Black Forest cu cireșe irezistibile.