Obiectivele noastre nutriționale

Consumatorii sunt din ce în ce mai atenți la calitatea alimentelor, aspectul nutrițional fiind unul esențial. Când aleg pâine, produse de patiserie și ciocolată, consumatorii doresc să știe cât de sănătoase, gustoase și proaspete sunt. În calitate de lider mondial în segmentul produselor și serviciilor inovatoare de brutărie, patiserie și ciocolată, Puratos consideră că este de datoria sa să ofere produse și servicii cu cele mai bune profiluri nutriționale, fără a face compromisuri în privința gustului.

Health & Well-Being at Puratos

Our Health & Well-Being approach consists of 10 building blocks. 

наши

Descoperă

Наши

Descoperă

GRAINS & seeds

We increase the quantity of grains & seeds in our products. Additionally, we promote the use of wholegrain versions to stimulate the consumption of bakery products containing high levels of grains, wholegrains and seeds. This helps consumers around the world to reach their recommended daily intake of fiber.

SUGAR reduction

Puratos helps to lower sugar consumption through its complete range of sugar reduced patisserie & chocolate products. Additionally, we rework existing recipes with the aim to reduce sugar content by a minimum of 3%. Any sugar removal, reduction and/or replacement action should not compromise neither products taste, nor texture.

more FRUITS

We increase, whenever possible, the fruit content in the fillings or the fruit filling content in the final application.

FAT reduction

We aim to remove or reduce fats, especially of low nutritional quality, or to replace them with fats of good nutritional quality. We also focus on removing trans fatty acids and replacing them with healthier fat sources.

SALT reduction

We offer solutions to reduce the quantity of salt in baked goods to help consumers abide to the 5g of salt/day as part of the World Health Organization recommendation.

CLEAN(ER) label

More and more consumers want to reduce ingredients perceived as undesired such as additives, artificial colours and flavours. Puratos offers clean and cleaner label alternatives allowing for a shorter, clearer and cleaner ingredient list of the finished products.

ORGANIC

To answer the increasing demand for more natural products, Puratos provides, whenever possible, an organic alternative without compromising on taste, texture and overall functionality.

GLUTEN free

As an increasing number of people tend to avoid gluten in their diet, Puratos provides, whenever possible, nutritionally balanced gluten-free alternatives without compromising on taste and texture.

PLANT based

We contribute to a better planet by offering plant-based alternatives with taste, texture and functionality as close as possible to the traditional counterpart.

Happy Gut

The link between gut health and overall health is well established in the mind of consumers: a healthy gut positively influences both physical & mental health. The bakery products in Puratos’ Happy Gut range all contain gut health promoting compounds, such as specific types of fibres, which can support consumers’ gut health status.

Our

Products

Puratos has a range of products that can help reduce fats and salt in the finished good… but also boost grains and seeds in bakery products.

Descoperă

Our

Tools & Services

Develop new products or reformulate existing solutions to meet increasing consumer expectations.

Descoperă

ALE NOASTRE

Angajamente nutriționale

Îmbunătățirea produselor din punct de vedere nutrițional

01

Îmbunătățirea produselor din punct de vedere nutrițional

De fiecare dată când dezvoltăm un produs, ne asigurăm că aspectul nutrițional este optimizat, fără a face compromisuri în privința gustului.

Cercetare

02

Cercetare

Desfășurăm și susținem cu dedicare activitatea de cercetare alături de specialiști din lumea academică și științifică, contribuind astfel la îmbunătățirea stării de sănătate și a bunăstării consumatorilor.

Împărtășirea cunoștințelor

03

Împărtășirea cunoștințelor

Împărtășim cu clienții noștri cunoștințele și expertiza noastră și le oferim detalii despre tendințele pieței, comportamentul consumatorului precum și informații nutriționale.