Cum să acționați pe termen lung

„Este uimitor să observăm cât de flexibili suntem de fapt. Întotdeauna spunem că este greu să ne schimbăm, dar acum am demonstrat ca societate că putem face schimbări dacă într-adevăr este necesar. ”În calitate de purtător de cuvânt internațional și expert principal în domeniul experienței clienților și tehnologiei, Steven van Belleghem petrecea de regulă 99% din timpul său în afara țării sale natale Belgia. Acum lucrează 100% din timp de acasă. „În primele săptămâni puțin m-am panicat, dar mi-am recăpătat energia pentru a inspira digital oamenii. Viteza de transformare și spiritul de întreprinzător sunt cele ce fac diferența. Atât ca persoană, cât și ca companie. ”

O astfel de criză este cea care face diferența între învingătorii și cei învinși, din spusele lui Steven van Belleghem. „În această situație, trebuie să acționați pe termen lung prin a aduce plus de valoare clienților și exprimând recunoștință. Este vorba doar de voința de a face schimbări și de a vă menține bunul spirit întreprinzător.” Van Belleghem explică schimbările majore și adaptările pe care toate companiile, indiferent de dimensiunea acestora, ar trebui să le ia în considerare pentru a-și consolida brand-ul și renumele.

Analizați potențialele scenarii

Întotdeauna este bine să fii pregătit. Cu toate acestea, în acest moment este imposibil să se prevadă ce va urma. Experții își schimbă părerea în fiecare săptămână. Și uneori este o contradicție între ceea ce auzisem cu o săptămână înainte și opiniile actuale. La nivel de companie, trebuie să vă analizați niște potențiale scenarii: ce se va întâmpla în continuare și cum putem face față evenimentelor. Flexibilitatea psihică este foarte importantă pentru a vă pregăti compania și angajații pentru următoarele luni și ani.

 

Un bun exemplu pentru a fi pregătit și a privi spre viitor, este transformarea rețelei de fast food sănătos Foodmaker din Belgia. După ce a închis 13 restaurante de tip take away, directorul general, Lieven Vanlommel, a decis să își întrebe online clienții despre ce au nevoie în timpul acestei crize. În baza răspunsurilor, el a schimbat modelul de activitate, și restaurantul a început a găti bucate sănătoase și bucate la cutie. Clienții își pot comanda cutia de bucate online și lucrătorii de la Foodmaker o livrează, într-o cutie rece la ușă, fără a intra în contact cu clienții. În acest moment, ei întreabă deja pe site-ul web cum vor prefera oaspeții să fie restaurantele Foodmaker după carantină: cu autodeservire, așa cum a fost, sau cu toate bucatele preambalate.

Aduceți plus de valoare serviciilor online

Chiar dacă majoritatea brutăriilor și supermarketurilor sunt încă deschise, deoarece vând produse vitale, este totuși o oportunitate pentru ei să vadă dacă își pot schimba abordarea digitală. De exemplu, investiți mai mult în rețelele de socializare. Cu siguranță este momentul să vă reconsiderați serviciile, cum ar fi comanda online și livrarea.

Arătați empatie

Prin aducerea unui plus de valoare (online) în viața clienților dvs., trecem dincolo de stabilirea vânzărilor și deservirea clienților online. Este vorba și de comunicare: ce faceți în timpul crizei și ce măsuri de siguranță ați luat. Arătați empatie. Luați în considerare grijile și temerile pe care le au oamenii.

De exemplu, am observat că vânzarea mașinilor de copt pâine sunt în plină creștere. Aceasta înseamnă că o mulțime de oameni coc pâine acasă, deoarece le este frică să meargă la o brutărie sau la un supermarket pentru a cumpăra pâine, le este teamă că tot stocul este epuizat sau de persoanele din magazine care ating pâinea. Ați putea comunica trei lucruri:

  • Puteți explica cum coaceți pâinea și vă asigurați că sunt luate toate măsurile de precauție pentru ca aceasta să fie livrată în siguranță.
  • Puteți aduce explicații concrete pentru a le descrie cum funcționează procesul de coacere și că nu există de fapt nimic de care să-și facă griji.
  • Puteți spune „permiteți-mi să vă ajut”, iată câteva trucuri și rețete pentru a coace pâine mai bună acasă.

Gândiți-vă la rolul dvs. în societate

Probabil că vom vedea mai multe persoane care au probleme financiare. Încercați să vă revizuiți rolul în societate. În loc să vă ocupați de limitele modelului dvs. de activitate, vă puteți schimba filozofia pentru a contribui în mod pozitiv la societate. Poate că acesta este momentul în care dvs. – în calitate de brutărie sau supermarket - puteți ajuta oamenii nevoiași în loc să aruncați anumite chestii. Companiile care acum investesc în reputația lor ajutând oamenii și aducând plus de valoare vieții lor vor fi pe lista învingătorilor după carantină.

De exemplu, Panera Bread din SUA, donează tot ceea ce nu a fost vândut persoanelor fără adăpost sau persoanelor cu probleme financiare. Companiile care acum investesc în reputația lor ajutând oamenii și aduc plus de valoare vieții lor vor fi cele care se vor află în topul listei după carantină.

Amânați vânzările

Concentrați-vă mai puțin pe comerț și vânzare. Dacă nu lucrați în exces în acest moment, veți ajunge eventual să vindeți mai multe lucruri în cele din urmă. La moment, sfaturile mele pentru persoanele din domeniul vânzărilor sunt următoarele:

  • Luați legătura cu cât mai mulți clienți. Nu pentru a vinde lucruri, dar în primul rând: să-i întrebi cum se descurcă. Întreabăți-i care este impactul crizei asupra vieții lor de zi cu zi și asupra persoanelor apropiate lor. Fiți sinceri și exprimați interes față situația în care se află, aceasta va face o mare diferență.
  • Felicitați clienții pentru modul în care abordează criza. Există multe persoane și organizații cu inițiative excelente de susținere a societății. Urmăriți-vă clienții și consumatorii pe Instagram și Facebook și apreciați acțiunile lor.
  • Creați conținut care să aducă plus de valoare vieții consumatorilor. Încercați să înțelegeți care sunt visurile și temerile consumatorilor dvs. Realizați conținut care să îi ajute la îndeplinirea visurilor și în reducerea temerilor.

Fiți pregătiți pentru noua normalitate

Mulți oameni spun că lucrurile nu vor mai fi niciodată în felul în care au fost. Nu sunt de acord cu asta. Oamenii râvnesc la trecutul care era. Va dura ceva timp pentru ca unele lucruri să revină la normal, dar sunt sigur că oamenii vor ieși din nou afară. S-ar putea ca oamenilor să le fie puțin frică să iasă pe ușă pentru prima dată, la fel ca aici, la Bruxelles, după atacurile din 2016. Dar viața continuă. După un timp, nici nu se vor mai gândi la asta.

Cu toate acestea, deși oamenii doresc să se întoarcă la viața lor obișnuită, aceasta nu înseamnă că companiile vor trebui să revină la vechile obiceiuri. Sper, companiile să rămână la fel de flexibile și în continuare. Din punct de vedere digital, de exemplu, multe impedimente au dispărut. Pentru companii și angajații lor, nu există și nu a existat o altă opțiune decât digitalizarea comunicării, comerțului și serviciului pentru clienți. Pentru a rămâne în contact cu clienții și angajații dumneavoastră este important să “fiți digital”. Chiar și după carantină. S-ar putea să avem din nou carantină la toamnă. De aceea, fiți pregătiți chiar pentru o realitate încă mai digitală decât la moment.

Cum ne confruntăm cu COVID-19, noi cei de la Puratos

Așa cum vedem că se întâmplă peste tot, și la Puratos, starea de urgență cauzată de Coronavirus are un impact semnificativ asupra muncii noastre și a vieții noastre de zi cu zi.

Dorim să vă asigurăm că, în conformitate cu dispozițiile autorităților competente naționale și internaționale, am luat toate măsurile interne de prevenție privind igiena și siguranța alimentară, dar și pentru siguranța angajaților noștri, organizându-ne fluxul de producție astfel încât să putem asigura furnizarea produselor noastre în condiții optime, tuturor clienților noștri.

Mai jos emitem câteva articole care vă ajută să vă ghidați în aceste momente provocatoare: 

Mai multe articole disponibile pe site-ul nostru.

Dacă vreți să contribuiți cu recomandări, vă rugăm să ni le împărtășiți și vom fi bucuroși să le includem.